Profil absolventů ****************************************************************************************** * Výsledkem studijního programu Diakonika je člověk ****************************************************************************************** - čestný, důvěryhodný, charakterově i odborně způsobilý, - s vnímavostí pro to, co je svaté, - se schopností kritické reflexe, sebereflexe a sebehodnocení, - s odpovídajícím mezioborovými znalostmi a nadhledem nad nimi - a s dovedností řídit sebe sama, mezioborově, mezilidsky, mezigeneračně, mezidenominačně spolupracovat a vyjadřovat se přirozeným jazykem - způsobilý vytvářet a pastoračné doprovázet společenství v jejich situaci/úkolu a na jeji ve změnách nechtěných. ****************************************************************************************** * Umí ****************************************************************************************** - rozpoznávat (organizační) kulturu a její hodnotovou stavbu, překonávat stereotypy a před nová "my" s vnímavostí pro to, co je svaté, s vědomím spoluzávislosti při zachování identi - z perspektivy odolnosti a v souladu s hodnotami plánovat změnu chtěnou a využívat změnu - participativně propojovat a proměňovat společenství a jeho zdroje verbální komunikací a situačně přiměřenými rituály - reflektovat změnu v kontextu dvojpřikázání lásky a komunitní spolupráce - zadat projekt (výzkumný či komunitní) a aktivně na něm spolupracovat - doceňovat vlivy kontextů - prokazovat kritické myšlení mj. v etické, mediální a teologické oblasti, v sebereflexi a dovednosti vyjádřit svou pozici a v dalších předpokladech pro spolupráci a spolužití jedin světě ****************************************************************************************** * Zastává ****************************************************************************************** - hodnoty a zásady zodpovědnosti, důvěry, otevřenosti, čestnosti a rozvoje - ve vztahu ke společenství, sobě a vertikále doceňuje naději a napětí mezi službou a svob angažovaností, odolností a zranitelností, rozmanitostí a duchovní zakotveností - uplatňuje zásady subsidiarity, solidarity, uznání a účasti (participace) spolu s komunik „člověk – člověk“ (případně „občan – občan“) a „já jsem v pořádku – ty jsi v pořádku“ ****************************************************************************************** * Prokazuje ****************************************************************************************** - etickou, mediální a teologickou gramotnost - porozumění kontextům (kulturně-historickému, politickému, náboženskému, legislativnímu, filozofickému, antropologickému, sociologickému, psychologickému, manažerskému, komunitním osobnímu) a jejich vlivu - porozumění etickým a teologickým dilematům ve vztahu ke komunitní krizové a pastorační p